Türkiye'nin en büyük feribotları Van Gölü'nde ticaretin can damarı haline geldi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Sultan Alparslan ve İdris-i Bitlisi feribotları, İran ve ötesine demir yolu taşımacılığını büyük ölçüde kolaylaştırdı. Bu dev feribotlar, vagonları taşıyarak Van Gölü'nü geçmelerini sağlıyor ve böylece uluslararası ticarette önemli bir rol oynuyor. 2024 yılında 476 bin 717 ton yük taşıyarak önceki yıla göre %68'lik bir artış gösterdiler. Bu artış, sefer sayısındaki %26'lık artışla (364 sefer) ve taşınan vagon sayısındaki %14'lük artışla (15 bin 471 vagon) birlikte gözlemlenmiştir. 2018 yılından bu yana toplamda 24 bin 127 sefer gerçekleştiren feribotlar, 6 milyon 582 bin 540 ton yük ve 417 bin 146 vagon taşıdı. Bu rakamlar, Van Gölü üzerinden yapılan taşımacılığın ne kadar önemli olduğunu açıkça gösteriyor.
Van Gölü Feribotları Ticarette Devrim Yaratıyor

İçindekiler
Türkiye'nin en büyük feribotları Van Gölü'nde ticaretin can damarı haline geldi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre, Sultan Alparslan ve İdris-i Bitlisi feribotları, İran ve ötesine demir yolu taşımacılığını büyük ölçüde kolaylaştırdı. Bu dev feribotlar, vagonları taşıyarak Van Gölü'nü geçmelerini sağlıyor ve böylece uluslararası ticarette önemli bir rol oynuyor. 2024 yılında 476 bin 717 ton yük taşıyarak önceki yıla göre %68'lik bir artış gösterdiler. Bu artış, sefer sayısındaki %26'lık artışla (364 sefer) ve taşınan vagon sayısındaki %14'lük artışla (15 bin 471 vagon) birlikte gözlemlenmiştir. 2018 yılından bu yana toplamda 24 bin 127 sefer gerçekleştiren feribotlar, 6 milyon 582 bin 540 ton yük ve 417 bin 146 vagon taşıdı. Bu rakamlar, Van Gölü üzerinden yapılan taşımacılığın ne kadar önemli olduğunu açıkça gösteriyor.