Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yerli üretim Milli Banliyö Tren Seti Projesi'nde önemli bir aşamaya gelindiğini duyurdu. TÜRASAŞ tarafından yürütülen projede üretim ve montaj çalışmaları devam ediyor. İlk setin teknik testlerinin kısa sürede tamamlanması ve hizmete alınması hedefleniyor. Bu tren setleri, saatte 90 kilometre maksimum hıza ulaşacak ve yüzde 70 yerlilik oranına sahip olacak. Her set 4 araçlı, 1000 yolcu kapasiteli ve iki sürücü kabinli olarak tasarlandı. Projenin yerli ve milli imkanlarla hayata geçirilmesi, Türkiye'nin raylı sistemlerdeki dışa bağımlılığını azaltmayı amaçlıyor. Yerli banliyö trenleri, ülke ekonomisine katkı sağlamanın yanı sıra bakım ve onarım kolaylığı da sunacak.

Yerli ve Milli Üretim

Milli Banliyö Tren Seti projesinde kontrol yönetim sistemi, cer sistemi tasarımı, boji ve trafo gibi kritik alt sistemlerin tamamı TÜRASAŞ tarafından yerli olarak üretiliyor. Bu durum, Türkiye'nin raylı sistem teknolojilerindeki yetkinliğini gösteriyor. Projenin, ülke ekonomisine önemli bir katkı sağlaması ve teknoloji transferini hızlandırması bekleniyor. Yerli üretim sayesinde, ihracat potansiyeli de artırılarak döviz girdisi sağlanması hedefleniyor. Yüksek teknoloji içeren bu proje, Türkiye'nin raylı sistemler alanındaki küresel rekabet gücünü artıracak.

Gaziantep'te İlk Hizmete Giriş

Güvenli, ergonomik, rahat ve etkin bir şekilde tasarlanan milli banliyö tren setleri, şehir içi yolcu taşımacılığında Türkiye'nin ihtiyaçlarını karşılayacak. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile yapılan anlaşma gereği, ilk olarak Gaziray Projesi kapsamında Gaziantep'te hizmete girecekler. Bu, ülkemizdeki dördüncü banliyö işletmesi olacak. Gaziray projesinin tamamlanmasıyla Gaziantep'in şehir içi ulaşımı büyük ölçüde rahatlayacak. Şehrin ulaşım sorunlarına kalıcı bir çözüm sunacak olan banliyö trenleri, vatandaşların yaşam kalitesini artıracak.

İthalata Son

Milli banliyö tren setleri, yurt içi banliyö araç ihtiyacının yerli imkanlarla karşılanmasını sağlayacak. Bu sayede, ithalatın önüne geçilerek, ülke ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlanması hedefleniyor. Projenin, ülkenin raylı sistem altyapısını geliştirmede önemli bir rol oynayacağı düşünülüyor. Üretilen tren setlerinin tek tip olması, bakım ve onarım maliyetlerini düşürecek ve işletme verimliliğini artıracaktır.