Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerine göre, Şubat ayı itibariyle Türkiye'de trafiğe kayıtlı motorlu kara taşıtları sayısı 31 milyon 596 bin 522 olarak belirlendi. Bu sayıya otomobil (16 milyon 405 bin 235), minibüs (526 bin 102), otobüs (214 bin 230), kamyonet (4 milyon 738 bin 370), kamyon (1 milyon 6 bin 568), motosiklet (6 milyon 329 bin 732), özel amaçlı araç (103 bin 524) ve traktör (2 milyon 272 bin 761) dahildir. Motosiklet sayısının bu denli yüksek olması dikkat çekerken, il bazında dağılım da ilginç sonuçlar ortaya koydu. İstanbul, 811 bin 333 motosiklet ile zirvede yer alırken, Antalya ve İzmir onu sırasıyla 498 bin 237 ve 470 bin 164 motosiklet ile takip etti. Ardahan ise sadece 951 motosiklet ile en düşük sayıya sahip il oldu. Bu durum, ülke genelindeki motosiklet kullanım alışkanlıklarının coğrafi farklılıklarını gözler önüne seriyor. Trafikte gözle görülür bir artış yaşayan motosiklet sayısı, şehirleşmenin ve ulaşım tercihlerinin değişmesinin bir yansıması olarak yorumlanabilir. Bu veriler, trafik planlama ve yönetimi için önemli bir veri kaynağı oluşturuyor.
5 İlde Motosiklet Sayısı Otomobili Geçti!

İçindekiler
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerine göre, Şubat ayı itibariyle Türkiye'de trafiğe kayıtlı motorlu kara taşıtları sayısı 31 milyon 596 bin 522 olarak belirlendi. Bu sayıya otomobil (16 milyon 405 bin 235), minibüs (526 bin 102), otobüs (214 bin 230), kamyonet (4 milyon 738 bin 370), kamyon (1 milyon 6 bin 568), motosiklet (6 milyon 329 bin 732), özel amaçlı araç (103 bin 524) ve traktör (2 milyon 272 bin 761) dahildir. Motosiklet sayısının bu denli yüksek olması dikkat çekerken, il bazında dağılım da ilginç sonuçlar ortaya koydu. İstanbul, 811 bin 333 motosiklet ile zirvede yer alırken, Antalya ve İzmir onu sırasıyla 498 bin 237 ve 470 bin 164 motosiklet ile takip etti. Ardahan ise sadece 951 motosiklet ile en düşük sayıya sahip il oldu. Bu durum, ülke genelindeki motosiklet kullanım alışkanlıklarının coğrafi farklılıklarını gözler önüne seriyor. Trafikte gözle görülür bir artış yaşayan motosiklet sayısı, şehirleşmenin ve ulaşım tercihlerinin değişmesinin bir yansıması olarak yorumlanabilir. Bu veriler, trafik planlama ve yönetimi için önemli bir veri kaynağı oluşturuyor.